Injera, berbere och shiro

Jag är otroligt bortskämd. Jag har en arbetskompis från etiopien, som heter Elizabeth, och hon bakar enormt gott injera till mig då och då. Jag har försökt göra eget injera, men det är svårt att få till. Jag har ett recept här, men det blir inte som det Elizabeth bakar. Och så har jag en annan arbetskompis som heter Meconnen, från eritrea, vars mor gör egna kryddor och dem får jag ta del av! Både berbere och shiro direktimporterat och hemgjort!



Senste injeralasset. Underbart gott!




Här är en bild på det senste lasset injera jag fick

Det åt jag med berbere- och shirogryta, recepten finns i inläggen nedan.






Kommentarer
Postat av: mamma till min mulatt

;)

2011-04-12 @ 17:56:46
URL: http://891213.blogspot.com
Postat av: Tant Sara

Visst är det gott =).

2011-04-13 @ 17:23:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0