Koh Phangan, thairestaurang i Uppsala (och Stockholm)

Ljusslingor, stjärnor i taket, självlysande färger, bamburäcken, strömavbrott, åskoväder och supergod mat! Det är resturang Koh Pangan. Resturangen har funnits i Stockholm sen 1994 och kom till Uppsala för ett år sen ungefär, tror jag. Tanken är att det ska vara som på en restaurang i Thailand med allt som hör till. Hur många vegetariska rätter som finns varierar, men det brukar vara kring fem (det var det idag) och av dem var 4 veganska har jag för mig. Har alltid varit mätt och nöjd när jag lämnat Koh Phangan.





Idag beställde jag Tzai Satey -Grillade currymarinerade tzaispett med jordnötssås och thaiinlagd chiligurka med ris. Supergott! och vackert upplagt.

Kolla in deras hemsida. Och gå dit och ät! Restaurangen ligger på Övre Slottsgatan 12 i Uppsala och Skånegatan 57 i Stockholm.

En liten varning! En sallad ställs alltid in på bordet innan man beställt. Det är ostronsås i dressingen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0