Louisiana, Danmark

Till konstmuséet Louisiana åka mam inte i första han för att bli mätt i magen. Det är för konsten man åker dit. Och som vegan blir man verkligen varse detta.

Väl framme vid caféets kassa fick jag höra att det enda de hade som var veganskt var "mullegröd, men då må du köbe hele bufféen" (ja, min danska är inte den bästa och vad "mullegröd" kan vara har jag inte den blankaste aning om).
Så jag beställde en kaffe och en flaska vatten och fick som tur var även köpa mig en banan (tack!). Min brors sambo var lite lagom fräck och stal bröd från buffén också.

Därmed får Louisiana det lägsta möjliga betyget för sin mat och service. Men högt betyg för sin konst och det vackra vädret.
Om du är vegan (eller behöver specialkost av något slag) och ska åka till Louisiana rekommenderar jag matsäck.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0