Sätra brunn

Jag har blivit bortskämd med en spavistelse fredag-lördag på Sätra brunn. Underbart! Massage, bad, fina omgivningar, en bra bok och fint sällskap. På Sätra brunns hemsida skriver de till och med ut att det går alldeles utmärkt att få specialkost, t.ex. vegan. Alla tiders! Med tanke på priset hade jag nog väntat mig lite tjusigare mat, men de får godkänt.

Vistelsen började med afternoon tea. Tyvärr hade vegan-bokningen inte riktigt nått fram till te-personalen, men de fick ihop det rätt bra ändå.


Afternoon tea; scones, två sorter marmelad, ananas, kryddricka, te, kex, jordgubbar, björnbär och vattenmelon.

Sedan njöt vi av en promenad i solen, några vändor i poolen, lite bastu och fick varsin behandling. Efter detta begav vi oss mot middagen. På middagsrestaurnagen var de medvetna om den förbeställda veganen. TIll förrätt fick jag plocka av det som var veganskt på förrättsbuffén, varmrätten var specialtillverkad och vid efterrättsbordet fanns det bara frukt och te för veganer.


Förrätt; foccacia, oliver, grönsallad, pastasallad med soltorkade tomater och groddar.



Varmrätt; bönbiffar, bulgur, morotssås och kokta rödbetor.

Efter middagen hägrade sängen och en bok. Vi somnade fort, tänk vad trött man kan bli av att bli bortskämd ;).
Morgonen därpå började jag med en promenad och sen möttes vi upp vid frukostbuffén. Efter att ha bytt några ord med frukostpersonalen (som pga datortrassel inte visste att det skulle komma en vegan) kompletterades min frukost med soja- och rismjölk. Tyvärr innehöll margarinet de kunde erbjuda vitanin D3. Men det fanns gott om te, kaffe, frukt, nötter, müsli, bröd och marmelad så jag blev mätt.

Efter frukosten spenderade vi lite tid i badhuset och jag fick en helkroppsmassage. Sedan var det lunchdags. Lunchen serverades i samma resturang där vi ätit middag kvällen innan. Så de var medvetna om att veganen var på intågande. Liksom på middagen fick jag plocka det jag kunde från förrätts- och efterrättsbuffén (te), men fick en specialtillverkad varmrätt.


Förrätt; pastasallad med soltorkade tomater, groddar, oliver, marinerade kidneybönor, marinerade champinjoner, vitkålssallad, groddar och vitt bröd.


Varmrätt; Zuchini fylld med ratatouille, fräst svamp, kokt potatis och broccoli.

Nu är jag hemma igen både avslappnad och mätt. Hoppas att er helg börjat lika bra som min =).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0