Rotsakssoppa

Jag brukar göra en stor sats när jag ändå håller på och sedan kryddar och serverar jag den olika. Vilka grönsaker jag använder varierar också, den här gången blev det dessa:

Ingredienser:

  • Potatis
  • Morötter
  • Rotselleri
  • Stjälkselleri
  • Purjolök

 

Kokas tills potatisen är mjuk, då är resten av rotsakerna också klara.

Variant 1; mixad med salt och mortlad rosé- och grönpeppar, serverad med färsk gräslök och persilja.

Variant 2; mixad men med hela grönsaker i också, kryddad med svartpeppar och salt.

Variant 3; helt omixad, med buljong och vitpeppar.

Andra goda kryddor är senap, blandade mortlade örter eller havregrädde och vitt vin.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0