Brasseri Höganäs

På Brasseri Höganäs blev jag bjuden på födelsedagsmiddag. De har inget veganskt på menyn, men var väldigt villiga att bistå med veganmat när det ringdes och bokades bord. En mysig restaurang där man kunde stirra ut kockarna när de jobbade genom en öppning i väggen medan man åt. Och servicen var toppen, inga sura miner när jag frågade en extra gång om det verkligen var säkert att det inte var äggvita i sorbeten och personalen fick gå ut och dubbelkolla med kockarna.
Brasseri Höganäs ligger på Vaksalagatan 24 i Uppsala, och här ligger deras hemsida.




Till varmrätt fick jag en väldigt god svamprisotto med grillade grönsaker omkring. Mycket olika smaker och välkomponerat.




Till eferrätt fick jag sorbet med granatäppelkärnor.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0