Hallonremmar




  • 5 dl frysta hallon
  • 8 8 st torkade aprikoser (jag tog 5 aprikoser och 3 dadlar, för det var vad jag hade hemma)
  • 1 1 st banan, skalad
Mixa alla ingredienser till en slät smet och bred ut smeten på teflex (jag tog vanligt bakplåtspapper). Sätt ugnen på 40 grader och torka remmarna torra. Det tar ca 6 timmar (jag torkade dem i 12). Glöm inte att glänta på ugnen då och då, för att släppa ut fukten (en tesked mellan ugnsluckan och ugnen funkar också). Pilla loss halloonflaket från bakplåtspappret. Skär i långa remmar och lägg i en burk.
Jag torkade remmarna lite för länge, men efter en dag utan lock på burken blev de som de skulle.



Receptet kommer från Renée Voltaire.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0