Yellow sunshine, Berlin



Bio fastfood-restaurang som ligger på Wiener strasse 19, närmsta U-bahn station; Görlitzer BHF.
Allt på Yellow sunshine  är vegetariskt och väldigt mycket är veganskt, det veganska är tydligt utmärkt.
Deras hemsida finns här. Trevlig personal och man kan sitta både inne och ute (eller ta med). Jäkligt god mat och underbart att de har så mycket att välja mellan.



Jag åt en fakin' fishburger med pommes frites och mitt sällskap åt en Mäc-wheaty-burger med sallad.



Sen delade vi på en körsbärstårtsbit, bara för att vi kunde.



Den här Hawaiiburgaren tog jag med och åt i Görlitzer Park. Köpte lite vegantzatziki till pommes fritesen.



MIn kära reskamrat som är lite mer nyttigt lagd köpte sushi på en japansk restaurang på Skalitzer Strasse, minns inte vad den hette men de hade en hel del veganskt på menyn. Det tjusiga plastgräset på sushin tillkom utan extra kostnad ;).



Vid ingången...



Någonstans mitt emellan Görlitzer BHF och Yellow sunshine ligger en brandstation... allt förtydligas med grafitti i Berlin.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0